STORT ANTAL HIV I SVERIGE!

Imorgon ska undersökande journalistik vara klar.
Igår hade jag min intervju med Anders BlaxhultKarolinska Institutet. Jag fick bra svar på mina frågor, och det var betydligt fler i Sverige som har HIV(som min artikel handlar om) än vad jag trodde. Hela 5000 + ca 500-1000 som man inte riktigt vet om.
Jävligt skrämmande.
Så imorgon mellan klockan halv nio till tre ska jag sitta och fila på den intervjuen samt en annan intervju jag hade med Johan Wiström som jobbar på smittskyddet på Östersunds sjukhus.
Blaxhult tror att ett vaccin mot HIV/AIDS är långt fram i tiden. Det betyder att så många fler kommer att få det tills det kommer fram, om det någonsin gör det.
Just därför tycker jag att alla ska skänka en slant och ge sitt stöd till Aidsforskning. Bröstcancerfonden och hjärt-och lungfonden är även någonting jag tycker att man ska stödja!

                                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0