Tänk på det...

Åh, denna dag känns aningen meningslös.
Har varit på mediahuset sen klockan 08.30 imorse och inte mycket har hänt sen dess. Jag har inte kommit värst långt i mitt arbete om undersökande journalistik. Men jag har i alla fall pratat med en läkare på Östersunds sjukhus som gav mig information om hur många smittade i HIV/AIDS(som mitt arbete handlar om) det finns i Jämtlands län. Personligen tyckte jag att det var många. På måndag ska jag återigen prata med samma läkare och få lite mer information eftersom han befann sig i Umeå och kunde inte komma åt allt material han har. Jag ska även försöka få tag på en läkare i Stockholm som jag har hört av en som jobbar på Mora Lasarett ska vara bra på just det området. En annan idé jag har är att ringa till Karolinska och höra hur långt man har kommit i forskning inom detta. Det ska nog bli bra ska du se.  Min medhjälp på det här arbetet ska kolla upp fakta och lite annan information och även ta med kända personer som har/hade HIV/AIDS.
Jag har valt att göra detta arbete eftersom jag tycker det är ett så oerhört viktigt ämne. Det är skrämmande hur många fall som dyker upp varje år, både i världen som Sverige. Förhoppningsvis kommer den här artikeln medi ÖP om den blir tillräckligt bra. Och då läser några den förhoppningsvis och får sig en och annan tankeställare.

/SW

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0