Jag bleknar med tiden

Någonting jag avskyr är att träna. Eller avskyr är ett starkt ord, men jag ogillar det.
Och det hjälper inte när gymmet(idag) luktar stall och svett. Sen att stans alla tjockisar verkar ha hittat till Jocks och tar upp alla maskiner, just de maskiner jag använder, är inte heller på den positiva listan. Puh. Jag orkar inte.

Trots några minuter på Jocks vilket resulterade i en slö Stephanie, ska hon nu färga håret. Jag har lite gröna ögon med inslag av brunt ibland så jag tänkte: Borde inte grönt hår passa mig? Det vet jag inte förens jag har testat. Och som det verkar kommer jag aldrig få veta det eftersom jag aldrig tänker färga mitt hår grönt. Men ibland händer olyckor när kemikalier blandas och någon dag kan oturen ha knackat på mitt hår och gjort det grönt. Den dagen kommer även att vara en olycklig dag för mig.

Idag köpte jag en tröja för hundrafemtio kronor. Jag visade den för min mor och hon sa att den var fin. Sen tillade hon även: Men borde du inte vänta när du kan handla för dina egna pengar?
Jag lägger tillbaka tröjan i påsen igen och frågar henne: Och vems pengar är det jag använder nu? Dessa pengar jag har använt för att köpa den här tröjan är de jag får från snåla CSN. Så jag vet inte hur jag kan göra de pengarna mina egna på ett bättre sätt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0