Skärtorsdag

Jag vaknade med en sprängande huvudvärk idag. Och den har inte försvunnit ännu.
Men jag har ätit min frukost som bestod av en halv grapefrukt, mycket gott. Så förhoppningsvis fösvinner den snart.
Innan vi åker iväg idag ska jag gå och köpa en korsordstidning, eftersom jag kommer att bli själv i stugan en stund antar jag. Jag ska åka med två stycken som har med sig sina skotrar nu och de vill antagligen ut på en liten tur. De andra, som har min skoter, kommer upp flera timmar senare tillsammans med mina utekläder. Men är det fint väder även där, så gör det ingenting. Då kan jag sätta mig ute i solen och lösa korsord, läsa min bok Kungamordet samt jobba på med mitt religionsarbete som handlar om Jehovas Vittnen.

Igår var jag som sagt hos mormor på middag. Hon hade gjort kassler och det var jätte gott. Jag fick även med mig tre tidningar som jag kan klippa ut recepten ur till min lilla receptbok. Eftersom jag sa att jag tycker om grönsaker så fick jag även med mig en liten receptbok om hur man tillagar grönsaker på bästa sätt. Visserligen måste boken vara från 1300-talet, men jag kan nog hitta någonting spännande där.

Jag fick ett plötsligt sug att se Lejonkungen, vilken är min favorit av alla Disneyfilmer.


Kommentarer
Postat av: Anonym

lejonkungen är hur sweet som helst

2008-03-20 @ 18:55:58
URL: http://ck1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0