6.1-jag har inte söndagsdepression

image28utan istället har jag måndagsdepression. En väldigt dryg sådan.
Måndagar för mig betyder en ny vecka, en jävla massa skoldagar, inget sova, bara stressa. Och dagen efter som jag skiljs från min Fredrik. Han bor trettio mil ifrån mig, men jobbar 90 mil ifrån.
Och varje söndag så måste jag antingen åka ifrån han eller han åka ifrån mig. Och varje gång är det lika tungt. Men på fredagar får jag alltid träffa han. Det är den absolut bästa dagen på hela veckan. Den dag då skolan är slut för veckan, jag kan koppla av, och jag får träffa min Fredrik. Det betyder mest.
Och det är därför jag längtar så tills vi flyttar till Växjö. Istället för att vara 90 mil ifrån varandra och endast träffas på helgerna, så är han max 10 mil ifrån mig varje dag, och sen efter jobbets dag kommer han hem till mig och jag får sova med han. Det betyder så mycket.


Kommentarer
Postat av: c

aaww:)

2007-10-08 @ 12:59:28
Postat av: hanna

fin bild!

2007-10-08 @ 14:31:44
URL: http://gockas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0