Det är sånt som kallas psykologi

Jag velar fram och tillbaka om mitt projektarbete.
Jag kom först på en idé, gjorde sen om den lite grann, tills jag idag kom på en helt ny idé. Jag har mailat min handledare, så det återstår bara att se vad han tycker om det. Egentligen tycker jag att det inte borde spela någon roll vad han tycker. Jag väljer vad jag vill göra, och tycker han inte om det, ja då är det så. För att om alla ska få som dom vill, blir alla missnöjda. Det är sånt som kallas psykologi-Tomten är far till alla barnen.

Idag har det snöat ordenligt i Östersund. Det har även gjort det i Orsa enligt en källa.
Jag personligen tycker ärligt talat att lite snö ska bli härligt. Fast jag tycker ju att ska det vara snö, så ska det vara mycket och inte bara så att marken blir vitt, eller att det bara är en massa slask.
Idag är det förresten 74 dagar kvar till julafton om jag har räknat rätt? Vilket betyder att det ska vara 81 dagar kvar till min födelsedag! Men vadbryr jag mig egentligen? Det är inget speciellt med mitt årtal i år. Ingenting som jag inte fick göra förra året. Men jag får äta tårta, och förhoppningsvis min farmors jätte goda chokladtårta med after eight. Helt jävla underbar.

Om några timmar är min älskade här. Han hade kunnat varit här tidigare om det inte varit för detta väder som pågår utanför mitt fönster och tydligen på hans resväg. Han sa att han bara åkte rakt fram i kurvorna.

Sen måste jag berätta att igår när jag pratade med min syster på telefon, som numera bor i Skara, så diskuterade vi Våra Bästa År. Jag kom på mig själv när jag stod i kön till kassan på Blå Center. Vi kom fram till att en veckas avsnitt för oss är som en dag för dem i serien. Tragiskt. De står och stampar  på samma ställe hela tiden.

Nu börjar One Tree Hill.

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0