Skyll inte på föräldrarna i alla lägen

Jag är just nu så jävla arg att jag skakar!
Men jag tänker inte gå in på varför.

Misshandel uppmärksammas nu i varenda media. Det som gör mig lite undrande är
varför många skyller på föräldrarna? Jag personligen tror inte att det har med en dålig
uppfostran att göra. Men visst kan det vara så i några fall. Jag vet personer som har haft
en bra uppfostran med bra föräldrar men ändå hamnat på snedstigen. Jag tycker att det
kan handla om att vilja vara någon man inte är, hamnat i fel umgänge. Men skyll inte på
föräldrarna så fort någon begår ett brott.

Här är bland annat ett inlägg som jag har hämtat från ÖP:s hemsida angående en misshandel som blev filmad i Strömsund.

Var finns föräldrarna??
Jag blir så förbannad, har dom ingen uppfostran alls? Var finns/fanns deras föräldrar? Jag skulle bli rasande om något av mina barn någonsin skulle tänka tanken att misshandla/slå någon och dessutom filma det och tycka att man är tuff. Det finns inte ord. Det är dags för oss föräldrar att uppfostra barnen så dom vet skillnad på ditt och mitt, respekterar andra människor, lär sig empati o s v. Vart är vårt samhälle på väg? Hoppas er son klarar sig helskinnad ur det här både psykiskt och fysiskt. Dessutom hoppas jag att dom som gjorde det åker dit med hull och hår.
Skrivet av 'Arg mamma', onsdag 10 okt. kl. 07:58


/S


Kommentarer
Postat av: ck

wöörd!

2007-10-10 @ 10:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0