2.3- Utan el!

Efter att ha varit utan någon som helst elektricitet i går förstår jag inte hur man kan klara sig utan det.
Från klockan 0800-16.00 hade de stängt av elen för att göra något i min trapp. Jag kunde inte kolla på tv, inte slå på datan, inte ha något jälva ljus någonstans. Inte fanns det något att göra. Men då tänkte jag: Jag kan dammsuga-Nej det går ju inte. Allt som jag tänkte göra istället krävde ström. Så vid halv elva ungefär gick jag och sov en stund till klockan 12.45 då Fredrik ringde och väckte mig. Då hade jag ialla fall slagit död på några timmar. Men sen då? Mormor har el, hon kan jag gå till. Så jag trallade dit, och hoppades innerligt att hon var hemma. Jag kunde inte ringa och kolla eftersom telefonen var så död som en telefon kan bli. Så klart var lilla mormor inte hemma så det var bara att vända hemåt igen. Vid 15.00 höll jag på att äta upp mina händer. Jag blev nästan bokstavligen helt tokig. Och efter det hela fick jag en ny lapp av de jävlarna där de säger att imorgon(fredag) ska de komma in i min lägenhet och göra något. De har hållit på med elen i de här huset i över ett halvår nu. Antingen är det mycket att göra, eller så har de ingen aning om vad de håller på med så de måste komma tillbaka hela tiden.

Idag har jag ägnat dagen på stan tillsammans med Catrine. Vi gick runt och kollade lite, åt mat och gick sen hem.
Väl hemma ska jag nu börja städa och tvätta. Och hinner jag ska jag ner på Jocks en sväng.


      
En parfym av Sean Combs som
 doftar underbart!

Kommentarer
Postat av: hanna

fan vad frustrerande utan elektricitet:S

2007-09-20 @ 17:20:20
Postat av: Anonym

Du, som fan.

2007-09-20 @ 17:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0