3.2-Jobb, Jobb, Utanför

NU är jag slut på riktigt, men det känns faktiskt bra.
Jag stannade kvar efter skolan, hela två timmar, och jobbade med MFL.  Jag blev klar, men inte nöjd. Fast det får duga, för huvudsaken var att det blev klart och inlämnat i tid. Grejen till varför jag inte blev nöjd var att jag hade inte så pass mycket material som jag egentligen hade behövt. Men jag lade till några bilder och faktarutor för att fylla tomrum.

Idag, som jag tidigare har nämt, tog vi skolkort. Och det var ju skoj, verkligen. Min klass hade bestämt sig för att ha temat 80-tal. Vilket ingen hade talat om för mig. Så på kortet är det en massa färgglada(ja, nu är ju korten inte i färg) och skojigt utstyrslade människor. Sen kommer lilla(?) jag och sitter i mina vanliga kläder, i min vanliga frisyr, i mitt vanliga jävla jag. Det var en tjej som frågade om jag ville låna kläder, men då krävs det att jag går ner åtminstonde 15 kg.

Imorgon känns det som om jag har en dag fullt med ärenden. Först ska vi till T-valla urskog(JA!) och kolla runt lite med naturkunskapen. Sen efter det är det svenska och vi har börjat med en ny grej, 1900-talets litteratur. På lunchen ska jag träffa en lärare och snacka om MUM och vad jag ska sätta igång med. Efter det är det mediakommunikation, och till den lektionen ska MFL. Jag bara hoppas och bugar på att den lektionen kan sluta aningen tidigare än nå jävla 16.00.

På Fredag kommer dessutom Fredrik upp som ska följa med mig på basketmatchen då jag ska sitta i stats. Och jag kan inte ens komma i närheten för att tala om hur mycket jag saknar han och hur jävla kul det ska bli att han kommer upp till Jävla Östersund.

Nu blir det fortsättning på skolarbetet, Historia. Sen hoppar jag på svenskan. Eller kanske matten, som egentligen är viktigast av allt det här.

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0