Segdag

Fredagar borde vara den dagen man gillar mest. Och det är et, på sätt och vis. Vad jag inte gillar är fredagar i skolan. Det är en och samma lektion vi har under hela dagen, från klockan halv nio till tre på eftermiddagen. Det är text. Visserligen är det mycket fritt och man kan mer eller mindre välja själv när du vill ta en paus från skrivandet och göra någonting annat. Men jag anser att denna lektion kan jag ha hemma när jag enbart skriver. Har vi genomgångar och andra saker som en lärare behövs till så är det naturligtvis bra att vara i skolan. Men jag skriver bäst, och får bättre tankegång om jag får vara hemma i mitt eget skit och skriva. Ta en paus, kolla lite på tv, kanske äta något. När jag tar en paus här kollar jag mest runt på annat på internet. Inte lika kul.

I dag kommer min bättre hälft. Vi tänkte använda helgen till att ta det lungt och bara vara med varandra. Bland annat tänkte vi åka och kolla på lite bilar, gärna sådana vi inte har råd med och kommer aldrig att få råd med. Men att drömma lite. Sen kanske gå ner en sväng på stan, och se saker man vill ha men inte har råd med just nu. Sånt är ju alldtid kul?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0