Candle in the wind

Jag sitter just nu och lyssnar till Elton Johns candle in the wind. En riktig bra och fin låt. En annan låt som också är bra är Dixie Chicks easy silence. Jag har upptäckt att Dixke Chicks har många fina låtar. Jag såg en dokumentär om just den gruppen på tvåan för några veckor sen. Det var av en ren slump. Klockan var sent och jag skulle lägga mig. Jag bläddrade genom tv:n en sista gång och hamnade på tvåan. Det var riktigt bra. År 2002 tror jag det var uttalade sig Nathalie, en i gruppen, sig om Bush. Jag kommer inte riktigt ihåg vad hon sa men det var något i stil med att han var en dålig president och att han gav USA ett dåligt rykte. Från att ha varit en av USAs mestsålda grupp till att inte få sina låtar spelade i radio svek fansen gruppen. Gruppen fick dödshot inför konserter som inte sålde i närheten slutsålt. Vissa konserter blev inställda. Har du hört låten Not ready to make nice? Den låten skrev gruppen 06 eller 07 tillägnad all turbulens med deras karriär efter uttalandet. Men Bushs stöd sjönk genom åren och gruppen fick tillbaka sina fans och konserter blev återigen slutsålda och radiokanalerna spelade deras låtar. Hur som helst så är gruppen väldigt bra!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0