Döden- Att förlora någon

"Himlen kan vänta" är en dokumentärserie om  fem personer som mitt i livet drabbats av en livshotande sjukdom. Den är så sjukt bra. Den går på SVT2 men jag vet inte vilken dag eller tid. Jag har hamnat på serien just av en slump. Helt klart en serie värd att se. Du blir berörd och får dig en tankeställare. Hur skulle du reagera om du eller en nära anhörig får en dödlig diagnos?
Härom kvällen efter att jag och Fredrik tittat på serien frågade jag han om han var rädd för att dö. Han svarade nej. Efter en kort tids tystnad frågade han mig samma sak. Jag funderade lite och svarade: Jag är inte rädd för att dö. Jag är bara rädd att jag inte kommer att bli först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0