Dagens roliga

Jag har stått i kundtjänst idag på jobbet. Eftersom det inte är kunder där hela tiden kan man göra annat emellan, så jag städade upp lite på kontoret. Jag går till lagret och kastar skräp och är på väg tillbaka då Mimmi, som är ny på jobbet, och satt i vanliga kassan, skriker: "Stephanie" ihögtalaren. Jag säger ja, vänder mig om och ser ingen som ropar. Efter det säger hon: "till kundtjänst". Jag skrattade mig harmynt hela vägen till kundtjänst. Ni inser inte det roliga i det hela. Man brukar säga: Stephanie till kundtjänst tack, ungefär. Men hon skrek STEPHANIE, var tyst i några sekunder varpå jag han svara ja, och sen säger att jag ska komma till kundtjänst.
Det var som precis i början då jag hade kommit till konsum som jag satt i kassan. Det kom några småpojkar fram till mig och talade om att de hade pantat burkar, men inte fått ut någon lapp. Jag tog micken och skulle ropa på hjälp: Personal till...pant..nin...gen. Jag visste fan inte vad jag skulle säga. Det stod en kund som precis hade betalat och stod och packade i sina varor. Han tittade på mig på det mest roligaste sett jag har varit med om och och talar sen om för mig att det heter pantatoumaten. Jag försöker en gång till, men eftersom jag tyckte situationen var så enormt rolig, så skrattade jag mig igenom hela nya meddelandet i högtalaren. Jag tror ingen uppfattade vad jag sa.


Kommentarer
Postat av: Pia

haha. ;D

2009-02-18 @ 14:55:45
URL: http://pijah.blogg.se/
Postat av: Hillevi

Hahaha XD Har själv också jobbat på Konsum, men som tur var så behövde jag aldrig ropa i den där högtalaren. :P

2009-02-18 @ 18:32:49
Postat av: Anonym

Hahaha XD Har själv också jobbat på Konsum, men som tur var så behövde jag aldrig ropa i den där högtalaren. :P

2009-02-18 @ 18:33:36
Postat av: sara

jadu, det sägs mycket roligt i den där mikrofonen...

2009-02-18 @ 18:39:51
URL: http://saracarolineboberg.blogg.se/
Postat av: baramalin

hur fan hittade du mig :P?

2009-02-18 @ 23:24:45
URL: http://ochsprack.blogg.se/
Postat av: bela

haha :D

2009-02-21 @ 18:18:48
URL: http://larvamasturbation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0