At the rapids

Jag tittade på Andra Avenyn häromdagen och hörde en så bra låt. Christian Kjellvander- At the rapids. Lyd ett gott råd från en vis varelse: Lyssna!

Idag fick jag reda på att jag åtmisntonde har jobb på Konsum fram till slutet av augusti, vilket känns jätte skönt. Ett tag var jag orolig att jag måste hitta ett jobb över sommaren eftersom de brukar ta in yngre personal för att hålla ner kostnaderna. Men som sagt, jag fick bli kvar:)

Igår på min lediga dag var jag till farmor med Boss. Jag och farmor satt i soffan och pratade och Boss var någon annanstans och gjorde fan vet vad. Farmor ville upp till blomaffären och byta en blomma som hade vissnat. Jag skulle skjutsa henne och vi gick ut i hallen. Där på golvet ligger hennes femtioelfte sönderbitna toalettrulle i småbitar på hallmattan. Han hade även farit och lekt med den i sängen så där var det fullt av toalettpapper. Jag börjar känna mig skyldig att köpa nytt papper eftersom han VARJE gång vi är där och hälsar på biter sönder hennes.

Imorgon ska vi ut och åka skoter. Jag längtar för det var riktigt länge sen.

By the way så är pelletsbrännaren lagad. Nu är det nog lite varmare än 12,6 grader i sovrummet som det var igår vid sängdags. Jag sov i mjukisbyxor, tjocka strumpor, långärmad tröja och en tjock hoddie utanpå det, och ändå var jag småkall hela tiden.


Lite bilder från i våras tagna i Gesunda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0