Mandelmassa vs. Vaniljkräm

Jag fryser ihjäl, det är så kallt. Stackars mig men snart blir det varmt. Det blir 800 grader. Jag kan lita på det.
Ja, som sagt, jag fryser. Pelletsbrännaren funkar inte som det är tänkt. Men jag har special hjälp som kommer imorgon och fixar la problemo. Stackars Boss skakar hela tiden. Men han vill inte ha på sig sin underbara snygga lilla militär dress jag har köpt åt han.

Idag inhandlade jag två semlor som efterrätt åt mig och Fredrik. Vaniljsemlor. Förra veckan köpte han vanliga med mandelmassa:
Mandelmassa VS. Vaniljkräm 1-0
Det blev en väldigt vag smak med vanilj, kändes nästan som tårta på tårta tillsammans med grädden. Mandelmassan smakar mer och bryter sig "fri" från grädden så det blir felra olika smaker i en och samma tugga.
Men däremot vart jag förolämpad när jag sa till Fredrik att jag bakat egna semlor. Jag lägger fram dem på två tallrikar och serverar:
Fredrik: Dem här du itne gjort själv.
Jag: Jo, varför tror du inte det?
Fredrik: De är för snygga.

Jag vet. Man blir fan stum. För snygga? Finns ens det ordet i närheten när Stephanie bakar? Nej. Visserligen hade jag köpt dem från Rättviksbagaren. Men det hör inte hit.

Leverpastej.

Med mandelmassa tack!

Kommentarer
Postat av: bela

hahaha, de va för snygga? :D

2009-02-01 @ 12:07:20
URL: http://larvamasturbation.blogg.se/
Postat av: stephanie

Ja, har du hört nått så jävla idiotiskt?

2009-02-03 @ 15:01:52
URL: http://wests.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0